Whistler 4 mei 2022

5 mei 2022 - Brandywine Falls Provincial Park, Canada

Vanmorgen heel relaxt opgestaan, samen een bakkie thee, bakje yoghurt en gekookt eitje, douchen, wat opruimen en toen onderweg naar Whistler. De bedoeling was om met de gondel de berg op te gaan en daar te gaan wandelen...wat blijkt, er ligt nog volop sneeuw dus de wandel routes zijn langlauf routes geworden. Helaas pindakaas!

Sneeuw en wintersport in mei...het kan in Canada

Dan maar door Whistler en omgeving wandelen, ook niks mis mee natuurlijk! Het is niet zo heel druk in het centrum omdat iedereen die daar komt met skies of snowboard  en sneeuwschoenen de lift ingaat. Wat overblijft zijn verbaasde toeristen die naar boven staan te staren en hun plannen last minute moeten aanpassen, zoals wij.

In 2010 zag dit centrum er heel anders uit, toen werden hier de Olympische winterspelen gehouden. Stel je eens voor, ik loop waar Mart Smeets heeft gelopen, veel meer kun je toch niet wensen...

Whistler, in 2010 zijn daar de winterspelen gehouden

Je wordt aan alle kanten gewaarschuwd voor beren en ik maakte me daar wel wat druk om. Berenfluitjes en berenspray, dat moet je bij je hebben als je de natuur ingaat. Niet rennen, rustig achteruit lopen etc. Best angstig als je je bedenkt wat er zou kunnen gebeuren en ga je dan aan al die dingen denken op het juiste moment? Nou, vandaag onze eerste twee beren gezien en het viel reuze mee, ze keken niet eens onze kant uit en ik kon heel dichtbij komen om foto's te maken. Heel bijzonder!

Valt best mee met die beren

Valt best mee met die beren (2)

Om 11.00 uur Canadese tijd was voor ons het moment om twee minuten stil te zijn. We zijn daarvoor een stukje het bos ingelopen en kwamen dit tegen

Hier hebben wij de doden van WWII herdacht

Het was er heel stil plekje en perfect om aan alle mensen te denken die door een oorlog het leven laten.  Het bospad zelf was minder lang dan we dachten maar toch hebben we mooie dingen gezien

Relaxen met uitzichtBoom, ik bedoel BOOM

Mars, grote stenen en stromend water

We zijn geëindigd met een lunch waarbij we, op speciaal verzoek van Kelly en Jesper, ook een portie poutine hebben besteld.

Poutine, een Canadese specialiteit...

Poutine blijkt patat met jus en wrongel (zoek maar op). Het is een signature dish van Canada. Prima om een keer te proeven en best smaakvol maar vette jus over vette patat is wat mij betreft een beetje too much. Het broodje cajun chicken daarentegen was echt verrukkelijk! Dus als je eens in Whistler bent...

Na de lunch teruggereden naar de campsite want er ligt hier een hikingtrail die we wilden lopen. Helaas brak de hemel open en regent het nu al uren aan één stuk door. We zijn flexibel en vermaken ons gewoon in de camper, muziekje, drankje,  Wi-Fi en de gedachte aan Mart Smeets op dezelfde plek als wij :-p

It's a rainy night in Whistler