21 mei: check!

22 mei 2022 - Princeton, Canada

Eerlijk is eerlijk, we hebben vannacht geen last gehad van de auto's op de weg, heerlijk geslapen dus geen klachten daar! Uitzicht op de rivier is toch ook wel heel leuk dus vooruit...we blijven nog twee nachten 😝.

Vandaag gaan we naar Hope. Niet alleen is dat een leuk stadje maar het is ook het decor van de film First Blood van Sylvester Stallone. Een film uit 1982 en dus een klassieker!

First Blood

We hopen in elk geval de Othello tunnels te kunnen zien, daar in de buurt is de rots waar Rambo aan hing en waar een politieagent in het water stortte. Ons doel was bepaald dus gaan! Het is een rit van ruim twee uur dus bijtijds vertrokken.

Eerst maar weer eens tanken want ons campertje is best dorstig. We rijden 1 op 4 en hebben inmiddels 2800 kilometer gereden. Vandaag konden we relatief goedkoop tanken, 2,06 can$, omgerekend is dat 1,52 per liter. Da's dan een soort van goedkoop. Daarentegen paste er met gemak voor 250 dollar aan benzine in de tank 😝.

'Goedkope' benzine

Thuis toch maar geen huis op wielen kopen want daar is de benzine nog duurder haha. Misschien is een boomhut wat voor ons...ook leuk!

Boomhut

Onderweg weer allerlei weertypes tegengekomen, zover rijden we toch niet, slechte nieuws is dat je dan overal op voorbereid moet zijn, maar met een camper is dat geen probleem. Goede nieuws is dat je lacht om regen en sneeuw, over een kwartier is de zon er weer 😉.

Zwaar weer op komst

Ik hou ook wel van die weerwisselingen eerlijk gezegd, het levert mooie plaatjes op!

Van Princeton naar HopeVan Princeton naar Hope

Van Hope naar Princeton

Rond het middaguur waren we in Hope.

Kruispunt Hope

Ontzettend leuk stadje waar overal langs de weg houtsculpturen staan. Ik sta trouwens helemaal rechts op de foto 😉. De houtsculpturen worden door kunstenaars voornamelijk met een kettingzaag gemaakt, heel knap!  Onderstaand een aantal voorbeelden, voor de diehards nog meer foto's onder 'menu'.

Van klein naar groot...Wie van de drie?Houten cowboy

Houten kabouter

We hebben een kaart met de precieze locaties waar scènes uit de film zijn opgenomen. Maar in 40 jaar is er natuurlijk best veel veranderd dus we hebben niet heel veel overeenkomsten kunnen vinden.

Locaties First Blood in Hope

De brug waar Rambo werd afgezet aan het begin van de film bestaat sinds 2011 niet meer. De spoorbaan nog wel maar daar houdt het wel mee op. Het kleine stadje is door de film bekend geworden en om toch toeristen als wij te blijven trekken heeft een master carver, Ryan Villiers (wie kent hem niet) een houtsculptuur van deze held gemaakt.

Big RamboRambo and us...

En dus wilde ik met John Rambo op de foto. Mars eigenlijk niet zo maar mijn kinderlijke enthousiasme heeft heb over de streep getrokken want stiekem wil toch iedereen met Rambo op de foto!

We hebben lekker geluncht, Mars eindelijk weer eens een cappuccino, en zijn daarna Hope verder gaan verkennen.

Mars aan de cappuccino met een Hope schuim

Lekker slenteren, wat winkeltjes bekijken, nieuwe rosé en whisky gehaald en dat alles in het zonnetje, wat een kadootje!

HopeWelcome in Hope

Een Hope mooie lucht!

Om ook over tien jaar nog te kunnen zien hoe ons huis er uitzag nog maar wat foto's van het bakbeest 😃.

Ons campervriendje in het zonnetjeOns camper vriendje in het zonnetje

Goed, Hope is verkend, nu naar de beroemde Othello tunnels voor onze grande finale...leuke filmpjes ingesproken (staan onder menu), vol verwachting klopt ons hart, niet dus! Enorme werkzaamheden waardoor de tunnels niet bereikbaar zijn!

WegwerkzaamhedenWerkzaamheden bij HopeGrote pilonnen

Het is dat we met Rambo op de foto staan anders waren we enorm teleurgesteld geweest!

Nu rijden we met een goed gevoel weer richting Princeton. We hebben de hoop opgegeven dat we nog wildlife tegenkomen, tenminste levend dan, in tegenstelling tot deze

Bighorn sheep van houtBeer van hout

We zien weer mooie vergezichten, muziekje op, heerlijk! D

Van Princeton naar Hope

an zie ik een beer aan de kant van de weg! Ik gil STOP maar dat kan natuurlijk niet als je met 80 over de highway gaat. Maar, ik heb hem in elk geval gezien! Een paar honderd meter daarna...weer een beer langs de weg. Mijn hart gaat tekeer, deze moet ik op de film! Mars kan gelukkig aan de kant van de weg stoppen, ik zet mijn camera op de videostand, zoom in en maak in zo'n anderhalve minuut een film waar David Attenborough de rechten van wil hebben! Ik voel het aan alles! We rijden door want je mag niet te lang stil blijven staan zodat andere mensen ook foto's en filmpjes kunnen maken. Ik kwebbel en kwebbel zo blij ben ik...Ik kijk de video terug en....NIKS, vergeten op 'start' te drukken...enorm balen en vloeken! Gelukkig is daar die kanjer van mij die foto's heeft gemaakt!  Met trots presenteren wij...Bruce the Bear!

Beertje (2)Beeeeeeertje!Beertje (2)

Beertje (3)

Hoe gaaf is dat! Jippie ❤

Onze dag kan niet meer stuk! Zeker niet toen we ook nog een tijdje een adelaar in de lucht konden volgen op een stopplek. Dat doen we veel trouwens, als iets er mooi uitziet en er is parkeerplek voor de camper, dan gaan we op ontdekkingstocht...

Adelaar nummer twee!

Hoe mooi en gracieus zijn adelaars dan! Kunnen we uren naar kijken. Na nog wat mooie vergezichten naderen we de campsite in Princeton.

Copper mining

Van Princeton naar Hope

Nu gaan we lekker ontspannen, drankje drinken, vuurtje stoken, koken en relaxen. Wat een ontzettend gave vakantie is dit! Love every minute! ❤❤

1. Eric:
    22 mei 2022
    De verhalen worden leuker en leuker en het begint enorm te wennen om elke dag jullie belevenissen te lezen. Jammer dat het einde van jullie avontuur nadert. Wat een prachtig en enorm groot land is Canada toch he? En eindelijk mooie foto’s van Bruce! Geniet nog lekker van jullie onvergetelijke reis samen
  2. Marga Lassing:
    22 mei 2022
    Ik ga het schrijven ook zeker missen, we maken elke dag wel iets mee dat de moeite waard is. Nu al een onvergetelijke reis en een ander voordeel van mijn verhaaltjes is dat juist die kleine dingen bewaard blijven die je anders makkelijk zou vergeten!
    Liefs en dikke kus 💋
  3. Carla Percin:
    22 mei 2022
    Misschien kun je verhalen blijven schrijven over je dagelijkse leven. 😂😂
    Ik ga ze ook heel erg missen hoor de verhalen maar ben ook blij als jullie weer terug zijn. Geniet volop de laatste dagen💋💋
  4. Marga Lassing:
    22 mei 2022
    Nou, het dagelijks leven is een stuk minder entertaining ben ik bang haha 💋💋
  5. Sophia:
    22 mei 2022
    Kunnen jullie niet gewoon vakantie verlengen ? Ben zo gewend aan ochtend met kopje thee en een Canada avontuur 👍. Dat wordt afkicken. Geniet daar vooral verder🤗
  6. Marga Lassing:
    22 mei 2022
    Haha, we zouden daar helemaal niet erg vinden! Maar ben toch bang dat het laatste verhaal op donderdagmiddag wordt, Nederlandse tijd dan... Lfs
  7. Carla Percin:
    22 mei 2022
    Hoe smaakt de cappuccino daar Mars?
  8. Marga Lassing:
    22 mei 2022
    Mars vond hem prima smaken!
  9. Trees:
    22 mei 2022
    Wat fijn dat jullie Bruce toch op de foto hebben. Er wordt wel veel aan de weg gewerkt hé! en altijd net daar waar jij wil kijken! Nog heel veel plezier
  10. Marga Lassing:
    22 mei 2022
    Ja, wat dat betreft zit het niet mee Trees! Maar het land heeft zoveel moois dat je dat ook makkelijk weer loslaat! Laatste dagen gaan in, morgen richting Vancouver en dan woensdag naar huis...
  11. Rob olieberg:
    22 mei 2022
    Ik heb er niet de juiste woorden voor maar ik kan ook niet zo schrijven als jij maar wat een belevenis zo'n vac . Super leuk bedankt weer voor de mooie foto,s .
  12. Marga Lassing:
    22 mei 2022
    Dank je wel Rob, ik vind het ook heel leuk om jullie zo mee te nemen op ons avontuur. Had ik zelf ook niet verwacht van tevoren eerlijk gezegd! Mooie foto's maken is hier niet moeilijk elke nieuwe richting die we inslaan is weer wat moois te zien!