En eindelijk dan is ie daar...

5 mei 2022 - Brandywine Falls Provincial Park, Canada

Niet de zon want die hebben we nog niet gezien, maar wel de camper. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Het was een korte nacht. Ik werd om 3 uur wakker en kon niet meer slapen. Ik heb een spelletje gespeeld, heel veel geappt met de kinderen en zussen, het verslag van gisteren geschreven, op mijn buik, linker- een rechterzij gelegen tot ik om halfzeven niet meer wist hoe ik liggen moest of wat ik nog kon doen. Heel zachtjes ben ik opgestaan zodat Mars lekker kon doorslapen. Ik vergeet alleen altijd dat ik niet zo goed ben in zachtjes... Kortom, om halfzeven werd Mars ook eindelijk wakker hihi.

Om halfacht naar het ontbijt. Ik werd weer aangenaam verrast. De mensen hier zijn zo sociaal en vriendelijk. Iedereen groet je en vraagt hoe het met je gaat en dan niet plichtmatig maar echt geïnteresseerd in je antwoord. Het is ook heel fijn dat we ons verstaanbaar kunnen maken dus we kletsen gezellig wat af, ik hou er van!

Na het ontbijt de camperverhuur gebeld. Zij stuurden een taxi om tien uur. We hadden dus nog even om een nieuwe route te plannen. Ik hoor je denken, huh? Nieuwe route, hoezo? Nou, we zouden als eerste naar Vancouver Island gaan om walvissen te spotten maar de weersvoorspelling is daar echt heel slecht. We hebben geen zin om tussen de regendruppels door in de grijze grauwigheid te zoeken naar staarten en vinnen. Voordeel van ons compleet vrije programma is dat we dit op elk moment kunnen omgooien. We besloten om naar Whistler re rijden en daar een paar dagen te wandelen en relaxen...maar eerst ons tijdelijke huis ophalen!

Bij de camperverhuur werden we geholpen door een Nederlandse jonge man, Barend. Heel gek als je dat niet verwacht maar ook leuk! Na de papieren plicht gingen we richting onze camper. Ik zag er al zo'n honderd staan, groot, groter, grootst...wij hebben de 'groter' uitvoering. Ik hoor sommige vrienden (Mo, Coen, voel je gerust aangesproken) zeggen, voor jullie lijkt alles groot maar deze camper is echt indrukwekkend. Als je bij het menu kijkt kun je de filmpjes van de camper bekijken. Heel leuk ingesproken door mij, al zeg ik het zelf!

Elk stukje van de camper is nuttig gebruikt, overal is bergruimte en alles is aanwezig, van potten, pannen, tot afwasmiddel en toiletpapier. Het bed was alvast opgemaakt, ook altijd fijn.  Ik heb weinig gehoord van de technische uitleg, ik ben vooral overval aan kastjes en laatjes gaan trekken om te zien wat er in zat en wat ik waar op zou kunnen bergen. Daarnaast wil ik ook niet echt weten hoe we de camper moeten aansluiten op de riolering haha. Na een gedegen uitleg en mijn 'ik heb het begrepen' knikkende lief, gingen we op weg. Eerst maar eens boodschappen doen bij de Wallmart.

Onze grote vriendHappy MarsIn de camper

Een enorm grote winkel, een soort Makro dus zowel levensmiddelen als kleding als tuingereedschap als drogisterij spullen enfin het is daar GROOT. Gevolg is dat ik als een kip zonder kop door de winkel ren, alles wil zien en mars mij op bedaard tempo volgt. De prijzen zijn trouwens ook enorm, zelfs na omrekenen een best hogere prijs dan in Nederland. Gelukkig heb ik, heel Nederlands, de winst van de Appiezegels gecasht, dus kan Bruin wat trekken nu...en anders kan ik altijd wat schoenen minder kopen ter compensatie ;-). Voordeel van boodschappen doen met je huis op de parkeerplaats is dat je de boodschappen vanuit de kar meteen in de kast kunt zetten. Heel handig! Ok camper, check. Boodschappen, check. Tijd om te beginnen!

Een groots gevoel zo hoog op de wielen. Tom Tom ingesteld en op pad. Rammelend servies in de scherpere bochten maar alles blijft min of meer op z'n plek, top. Minder top is het weer, het is druilerig en grijs, soms licht de lucht even op en kan ik snel een foto nemen. We mopperen niet, we zijn vier weken 'alleen op de wereld' en het weer trekt echt wel bij en zo niet...jammer maar het kan onze pret niet drukken! En denk je in dat als de zon straks gaat schijnen, hoe extra blij we zijn! Op weg naar de campsite waar we twee nachten willen blijven, komen we langs Alice Lake. Daar zijn we gestopt en hebben we een stukje gewandeld. Tot het echt begon te regenen toen zijn we in de camper gaan lunchen. We kunnen hier wel aan wennen, heel gezellig en praktisch!

MooiThe road to WhistlerAlice LakeAlice Lake (2)

rond vijf uur (2 uur in de ochtend bij jullie) een mooi plekje uitgezocht en de koffers uitgepakt. Dat is mijn moment van ultieme rust, ik kan niet uit een koffer leven dus als alles een plekje heeft dan ontspan ik nog wat meer van binnen. In de avond een burgertje gebakken, drankje erbij en...de kachel aan. Het was zo'n 5 graden. Een klein huis is trouwens zo warm, nog een voordeel! Om 9 uur gingen we naar bed, langer redde ik het echt niet. Het bed is verrassend comfortabel. Ik heb heerlijk geslapen tot halfzes en ben daarna dit epistel gaan schrijven. We hebben een data kaart voor Canada dus als straks ons kastje hiervoor aan gaat, zal ik dit verslag naar jullie sturen. Als we op een campsite komen met Wi-Fi, post ik ook de foto's en filmpjes. Anders is de data kaart meteen leeg ;-). Nu is het 6.45 uur en twijfel ik  heel erg of ik al heel zachtjes op zal staan...zo zachtjes dat Mars niet wakker wordt, we weten nu allemaal hoe dat afloopt haha.

1. Kelly:
    5 mei 2022
    Chauffeur Marcel is mn favo foto. Wel ook foto’s maken van de binnenkant van de camper he, ben super nieuwsgierig😁
    Love jullie
  2. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    Ik heb filmpjes gemaakt met een heuse rondleiding dus die ga ik uploaden...als ik weet hoe het werkt. We houden ook van jou hartje! X
  3. Josine:
    5 mei 2022
    Leuk om jullie avontuur zo te volgen Marga! Wat gezellig zo'n camper. Geniet verder. Liefs Josine
  4. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    Ik vind het zelf ook leuk om te schrijven! Morgen weer een nieuwe aflevering :-). Liefs van ons x
  5. Carla Percin:
    5 mei 2022
    Hihi ook al beren gespot zo te zien. Heb je al gezongen? En stoel gedraaid?
  6. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    De stoel die kan draaien zit in het leefgedeelte, daar kan Mars niet bij vanaf het stuur haha
  7. Eric:
    5 mei 2022
    Mooi verhaal Marga, jammer van het weer, maar geniet van de rust, de natuur en het uitzicht. En laat Mars nou gewoon slapen: hij heeft ook vakantie! Ga dan smorgens pannelappen breien of zo……. Veel plezier
  8. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    Nou, da's toevallig mijn hobby, pannenlappen breien haha. Thanxxx, het is zalig zo samen ❤
  9. Rob olieberg:
    5 mei 2022
    Bedankt weer voor de film en de foto,s . Leuk hoor om zo met jullie mee te gaan
  10. Marga Lassing:
    Dat hoopten we al Rob! Leuk dat jullie mijn verhaaltjes lezen! ❤
  11. Carla:
    ❤️
  12. Agnes:
    5 mei 2022
    Of we met z'n allen in de camper mee reizen 👍🥳🙂 erg leuk geniet en het mooie weer zal vanzelf komen ! Ik voel het 😎🌞
  13. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    Je zit erbij Aggie, dus als jij het voelt moet het goedgekomen! Lfs van ons ❤
  14. Peggy-Ann:
    Leuk M&M, leuke foto’s.
    Enjoy,
    Brasa
  15. Marga Lassing:
    Thanks ❤
  16. Joyce:
    5 mei 2022
    Ik had ook heeeeel graag een filmje van jou in de Wallmart gezien.. Als kip zonder kop en overal even aanzitten hihihi
  17. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    Hahaha je kent me, ik pak alles even op...wie weet breng je mars op ideeën en gaat hij filmen haha
  18. Lies:
    🥳💝
  19. Marga Lassing:
    ❤❤
  20. Mo:
    5 mei 2022
    Mooie kar zeg?! Had ik gemakkelijk bij gekund😊 Ik ben ook heel benieuwd naar een filmpje van jou in een enorme 'super'markt 😂
    Hoe zit het met alcohol daar? (On)betaalbaar?
  21. Marga Lassing:
    5 mei 2022
    Het schijnt dat we geen alcohol nodig hebben als jij ver weg bent, we lachen de hele dag!
    Je had er makkelijk bij gepast had ik toch nog een beetje zon bij me ❤