24 mei: Vancouver, here we come!

25 mei 2022 - Burnaby, Canada

Vanmorgen wakker geworden op die waardeloze campsite met een buurman die om de haverklap zijn generator aan zet terwijl er gewoon stroom is...en een andere buurman die op een verkeerd knopje drukte waardoor het alarm af ging...Heel ontspannend en het zegt genoeg!

We hebben de laatste dingen ingepakt en een beetje schoongemaakt. Er is niets gesneuveld deze vakantie, ook geen schade door avalanches (lawines) dus we gingen met vertrouwen de camper terugbrengen. Eerst nog even voor 125 dollar getankt (ruim een kwart tank is dat 😱) en toen naar de inspectie. We zijn trots om te kunnen meedelen dat we zo goed geslaagd zijn dat we een smiley op ons formulier kregen 😝.

Ik moet zeggen alles is en wordt keurig geregeld bij Fraserway, de camper maatschappij. Ze zorgden voor een Foodtruck waar klanten gratis konden lunchen, (best goede cheeseburger trouwens) terwijl ze wachtten op gratis vervoer naar het vliegveld of, in ons geval, het hotel.

Foodtruck bij inleveren camperGratis lunch van Fraserway

Onderweg die mooie brug van gisteren,(scroll maar even terug als je het niet meer weet) vanuit een andere hoek gefotografeerd en een best goed gelukte foto van een stukje skyline.

Zie je de skylineMooie brug vanaf de andere kantSkyline VancouverSkyline​​

Een leuk ritje, vooral voor Mars die rijdend in Canada veel minder gezien heeft dan ik. De camper weegt 6500 kilo dus dan kan je niet altijd even rustig om je heen kijken 😉. Gelukkig had hij mij om alle mooie dingen aan te wijzen (oh nee, hij kan niet kijken...) en foto's te maken zodat hij later kon zien wat ik nou precies bedoelde. Doe ik gewoon als liefhebbende vrouw! Hij boft maar ❤ 😝.

Afgezet bij ons hotel, het Opus hotel in Yaletown en dat was echt een leuke verrassing! Bubbels bij binnenkomst (altijd fijn!), koffers werden naar de kamer gebracht, we hebben een late uitcheck zodat we morgen vanaf het hotel meteen naar de luchthaven kunnen en de kamer is echt supergaaf!

The Opus hotelKamer Opus hotel!!!Badkamer Opus hotelUitzicht vanuit kamer Opus hotel

En dit toepasselijke kaartje stond op de kamer. Voor de foto hebben we de bubbels heel even losgelaten. En 'Love it is', dat wisten we 11 jaar geleden en dat weten we nog steeds ❤❤

En dat wisten we bijna 11 jaar geleden ook meteen! Our love rules ❤

Ander fijn ding van het hotel is dat het tegenover de ingang van het metrostation ligt, dus snel naar Gastown. Wat een leuk stukje Vancouver!

Winkelstraat GastownYeehaaa!

Rangeerterrein midden in Gastown

Met als grote attractie de allereerste stoomklok ter wereld. Filmpje staat straks onder menu, heel indrukwekkend dus zeker kijken! Hier vast de foto als voorproefje

Stoomklok Gastown

Steamclock Gastown

Photobomb

Het leukste vind ik de tekst op de etalageruit, humor!

We waren dorstig, de bubbels vroegen om meer. Leuk tentje gevonden met heerlijke cocktails. Ik had één (nou ja, twee) pink spritzen en mars één (nou ja, twee) Gastown sours. Jammie! Voor ons is dit een feestdag dus bubbels en cocktails zijn onderdeel van het thema vinden wij! We worden er in elk geval vrolijk van (ik kijk aan de andere kant van de camera minstens zo happy als Mars...).

Cocktail tijd

Kijk hoe blij we worden van een cocktail (ik kijk minstens zo blij)

We hebben lekker rondgelopen en Mars heeft wat mooie gebouwen gefotografeerd.

GastownEerst garage nu winkeltjesGastown

Daarna zijn we weer met de metro naar het hotel gegaan. We wilden daar in de buurt gaan eten 's avonds zodat we het thema, lekker dichtbij huis, konden voortzetten. Eerst de buurt om het hotel verkend. Legio restaurants en kiezen vind ik moeilijk. We zagen een kok (of afwasser...) buiten een heerlijk bord pasta eten. Ik vroeg hem waar hij vandaan kwam, welk restaurant bedoelde ik gezien zijn kleding, hij antwoordde 'uit Boston' hilarisch haha!

Hij werkt bij de Flying Pig, leuke naam dus daar zijn we gisteravond gaan eten. Geen verkeerde keus

The Flying Pig

The Flying Pig

Erg leuke serveerster die er af en toe gezellig bij kwam zitten, deed me aan jou denken Coen 😉. Eerst maar beginnen met een cocktail voor mij en wijn voor Mars...

Eten bij the flying pig

Cocktail met rosé, echt jummie!

Daarna het hoofdgerecht, een heerlijke sirloin, en afgeblust met een nagerecht en portje! Geslaagde dag dus, net als deze hele vakantie.

Perfecte sirloin!

Dit wordt mijn laatste blog dus ook tijd voor een korte samenvatting van onze droomreis. We hebben er door corona langer op moeten wachten dan we eigenlijk wilden. Wellicht had een reis in september nog mooiere foto's opgeleverd maar dit was by far de beste, mooiste en indrukwekkendste reis die wij konden en mochten maken.

Vier weken samen in een tiny house, veel gepraat, gelachen en mooie herinneringen gemaakt, wat kunnen we ons nog meer wensen. En ja, we hadden kunnen balen van de weinige zonuren maar we hebben nauwelijks in de regen gelopen en hebben bijna dagelijks ook even de zon gezien, kadootje, elke keer weer!  Dat er door de sneeuw nog heel veel dicht was op de route bleek uiteindelijk een veel verrassender pad op te leveren dan dat we anders hadden gelopen. We lieten de toeristische attracties voor wat ze waren en kwamen mooie verrassingen en aardige mensen tegen.

Als iets nog duidelijker is geworden dan is dat dat wij als mens (en als stel) meebewegen met de omstandigheden. We blijven niet lang stilstaan bij wat we hadden kunnen hebben maar kijken altijd welke belevenissen het leven voor ons in petto heeft. We zijn nieuwsgierig en dapper genoeg om daar in te duiken en het over ons heen te laten komen, zolang we maar samen zijn! ❤❤

Ik vond het heel leuk om jullie mee te nemen op onze reis. Bedankt voor alle leuke (en soms minder leuke, Mo! 😝) reacties! Het zorgde ervoor dat ik me constant bewust was van al het noemenswaardige om mij heen!

Als laatste dank aan mijn geweldige, lieve, leuke, grappige en mooie man.

Kampvuurtje Ceder Falls

Dank je wel dat ik dit avontuur door en met jou mocht meemaken. En, niet onbelangrijk, dank je wel dat je ons uit de wildernis hebt weten weg te krijgen, het enige echt angstige moment van de reis en jij stond als een rots! Het leven met jou is een feestje, altijd! ❤❤❤Zo ziet geluk er uit!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joyce:
    25 mei 2022
    Super mooi einde van een fantastische reis, een een prachtige foto! Jullie zijn by far mooiste stel dat ik ken! Tot gauw, love you ❤️❤️❤️
  2. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Tot heel gauw mijn allerliefste dinnetje. Heel veel zin om jullie en jullie nieuwe huisje in het echt te zien! Love you lots! ❤❤❤
  3. Syl:
    25 mei 2022
    Het was een feest om alle verhalen te lezen en de prachtige foto's en filmpjes te kunnen bewonderen. Dat het voor jullie een feest was om daar te zijn, en de liefde die jullie voor elkaar voelen spatte er echt vanaf Ben blij dat jullie een geweldige, fantastische en liefdevolle vakantie hebben beleefd. Hele fijne en rustige vlucht terug naar huis ❤😘
  4. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Schrijven zit in de familie Zuske! Heel mooi gezegd en heel erg waar! Dikke kus 💋💋
  5. Joep:
    25 mei 2022
    Marga het was een genot om je te mogen volgen ! Super gewoon. Ik zou de tekst ter beschikking stellen van Fraser die dan jullie reis mag sponsoren of een FREE ride hartje zomer mag aanbieden. T was ook vanaf de bank een heerlijke reis ! Wrijf ‘M nog een keer over z’n bol !!
  6. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Haha joep, jij bent mijn favoriete word kunstenaar! Dank voor het lezen en je leuke reacties! 💋
  7. Carla Percin:
    25 mei 2022
    Ben ik nou de enige die na het lezen van je laatste blog ontroerd ben over je laatste stukje. Lieve zus en zwager ben enorm trots op jullie en ben ook blij dat jullie heelhuids terug komen. Dank jullie wel dat we met jullie avontuur mee mochten lopen. Love you❤️❤️❤️❤️❤️
  8. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Haha, ik was en ben zelf ook ontroerd eerlijk gezegd ❤❤
  9. Mo:
    25 mei 2022
    Mijn leven met jullie is een feestje. Dank!😍
    (vanzelfsprekend mn enige lieve reactie🤭).
    Goede reis✈️ en tot snel💋
  10. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Hier zeg je al die lieve dingen die je me appt niet, dat je me mist en niet zonder me kan...maar maakt niet uit hoor, als je het maar ergens zegt! ❤ 😝
  11. Rob olieberg:
    25 mei 2022
    Marga en Marcel, bedankt dat we dit mooie avontuur samen met jullie mochten delen . Wat een avontuur en mooi verwoord . Hoop dat jullie gezond blijven en nog vele mooie reizen mogen maken samen . Veel liefs van ons . 😘
  12. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Aaah skattie! Mooi gezegd, ik vind dat jullie ook een blog moeten maken! Ik ben voor! Graag gedaan, dank voor jullie reactie en laten we weer eens wat afspreken...na de vakantie even de agenda's naast elkaar leggen? 💋
  13. Eric:
    25 mei 2022
    Geweldig verslag van de laatste vakantie belevenissen en op het laatst nog even de terechte serieuze ondertoon. De dankbaarheid en Liefde voor en met elkaar. In je eentje is ook leuk maar met z’n tweeën dubbel zo leuk. Nu lekker weer in je eigen bed slapen 🛌
  14. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Mooi gezegd vriendje! Eerst nog even een kleine tien uur in het vliegtuig voor we in ons eigen bedje kunnen slapen 💋
  15. Pam:
    Prachtig 😍
  16. Marga Lassing:
    25 mei 2022
    Dank je wel liefje! We spreken elkaar maandag...ook weer leuk hoor! ❤❤
  17. Monique:
    25 mei 2022
    Wat was het fijn om op afstand mee te kunnen genieten van jullie reis. Elke ochtend de dag te beginnen met een lach. Ik heb genoten!! Een fijne reis terug.😘
  18. Marga Lassing:
    Aaah lieffie! Volgende week donderdag samen naar kantoor? Zeg ja! 💋
  19. Gea:
    25 mei 2022
    Een mooie liefdevolle afsluiting van een avontuurlijke fantastische vakantie samen.
    Goede reis terug en tot later
  20. Marga Lassing:
    Dank je wel Geetje! Tot snel, ik voel een date aankomen joehoe! Lfs
  21. Trees:
    25 mei 2022
    Wat een geweldig stel zijn jullie, wat geweldig dat jullie elkaar hebben gevonden. Geniet van elke dag!
  22. Marga Lassing:
    We genieten ons rot Trees, elke dag weer. ❤❤❤
  23. Josine:
    27 mei 2022
    Goede reis terug en laten we snel wat plannen voor een bbq. Ik heb genoten van je verhalen. Bij veel nachtvoedingen was het net binnen en hebben Benjamin en ik samen zitten lezen 🥰 Liefs
  24. Marga Lassing:
    27 mei 2022
    Aww wat leuk om te lezen! Ik app je met wat data, gezellig! ❤