5 mei: Hup daar is Willem met de waterpomptang

6 mei 2022 - Lillooet, Canada

Op bevrijdingsdag besloot het water in de kraan in de keuken dat ze ook vrij wilde zijn. Begon het nog met een paar druppels al snel werd dit een heus stroompje waardoor we steeds het water moeten afsluiten om geen overstroming uit het keukenkastje te krijgen.  Mars belde het noodnummer van het camper bedrijf en kreeg een hele aardige Peter aan de lijn. Onze stop voor vandaag was Lillooet en hij regelde voor ons een adres van een bedrijf dat het probleem ging fixen. Prima geregeld (dachten wij).

Op naar Lillooet, Tom Tom aan en karren maar. Nog steeds geen echt mooi weer maar het is droog, het uitzicht is indrukwekkend en dan zijn wij al blij! Onderweg een stop gemaakt bij de waterval van Nairn, er bleken ook wat schatjes te liggen (geocaching) dus dan hadden we meteen Canada in onze lijst van schatjes staan!

Er was een trail naar de waterval dus ook goed voor de stappen! De wandeling was niet zo lang, 1,5 km heen en 1,5 terug, maar heel erg de moeite waard. Grote rotspartijen, grote bomen en een indrukwekkende waterval! Kijk vooral ook naar het filmpje, in het menu te vinden.

Grote omgevallen boomMars aan het schatje zoeken, deze niet gevonden trouwensHappy meHet wilde water van dichtbij bekijken

Na de trail even een broodje gegeten in de camper en toen op naar Lillooet. Onderweg nog aardig wat sneeuw gezien en ook een compleet bevroren meer...

Sneeuw in mei, het moet niet gekker worden...Bevroren meerNog steeds bevroren

We komen overal deze boompjes tegen, ik vind de bloemetje ontzettend leuk. Iemand enig idee wat voor boompje het is?

Wat voor boompje is dit?

Aangekomen bij het opgegeven adres zagen we al dat dit een Canadees tirecenter was en inderdaad, zij hadden net zoveel verstand van lekkende kranen als Mars (ik laat mezelf maar even helemaal buiten beschouwing in deze). We konden er voor dat moment niets meer aan doen dus op zoek naar een campsite. De twee eersten zagen er heel erg shabby uit, de derde, Fraser Cove Campground, was klein en aan het water, bingo dus! De volgende foto's zijn van 6 mei, maar die zijn door het zonnetje veel mooier!

Ons uitzicht bij Fraser Cove CampgroundDeze hadden we heel graag willen gebruiken...Ons uitzicht bij Fraser Cove Campground

de eigenaar heeft nog gekeken of hij het probleem kon verhelpen maar ook hij had geen succes. Dan maar weer de aardige Peter bellen. We hebben nu morgen een afspraak in Kamloops bij een service center van Fraserway.

De eigenaar had overigens wel een goede tip, 2 kilometer verderop zat een heuse wijngaard met een winkel, Fort Berens. We zijn meteen die kant opgegaan, heel nieuwsgierig naar canadese wijn. Lopend uiteraard want als de camper eenmaal staat heb je geen zin om, zelfs voor een lekker flesje, de boel weer af te koppelen. In de benenwagen dus, regen of geen regen! Het was best een chique tent met wijnproeverij, joehoeeeee. We hebben een heerlijke rosé, witte en rode wijn gescoord. Daarnaast ook nog een fles ketchup van groene tomaten en een kurkentrekker als souvenir (we zagen thuis dat de flessen met een schroefdop gesloten zijn, moest meteen aan jou denken Joop haha). Nu zijn wij in Italië gewend dat de wijn in het land zelf goed te betalen is. Dat geldt voor deze wijn minder, maar ach, het is vakantie!

20220505_172544

het weer is nog steeds niet om over naar huis te schrijven (dus deze zin graag als niet geschreven beschouwen) dus weer geen kampvuurtje en in plaats daarvan een lekkere pasta gemaakt. Uiteraard ons lekkere flesje wit erbij opengemaakt, genieten! We zitten lichamelijk nog niet helemaal in de goede tijdzone dus om 21.00 uur ging bij ons letterlijk het licht uit. Aan de andere kant zijn we ook heel vroeg wakker dus we hebben veel aan onze dag!

1. Trees:
    6 mei 2022
    Benieuwd hoe je lekkage afloopt!
    Prachtige foto's
  2. Marga Lassing:
    6 mei 2022
    We zitten nu bij het service center, op een bankje in de zon te wachten tot de kraan vervangen is...hopen dat we dan weer gewoon ons eigen plan kunnen trekken!
  3. Eric:
    6 mei 2022
    Geweldig avontuur stelletje zuipschuiten!
    Misschien het leertje van de kraan vervangen? Niet naar een Tire-centre maar naar Jo the Plumber gaan.
  4. Marga Lassing:
    6 mei 2022
    Haha slimmerd ben je toch! In deze kranen zitten geen leertjes dus nu zitten we bij het moederbedrijf van ons campertje...hopen dat het snel is opgelost!
  5. Carla Bakhuijsen:
    6 mei 2022
    Inderdaad zuipschuiten. Struik Cornus kousa?
  6. Marga Lassing:
    6 mei 2022
    Ik weet niet eens hoe je dat uitspreekt, die struik dan haha.c ik ga er naar kijken meis, thanxxx
  7. Mo:
    6 mei 2022
    Lijkt op een boerenjasmijn, Marg...
  8. Marga Lassing:
    6 mei 2022
    Superleuk, zie reactie hieronder van Carla...is dat hetzelfde? In elk geval gaan we die scoren als weer naar Intratuin gaan!
  9. Carla Percin:
    6 mei 2022
    Het lijkt wel iets op te klaren, hier en daar een blauwe lucht
  10. Marga Lassing:
    Zeker, foto's en land worden meteen nog mooier...echt schitterend hier <3
  11. Agnes:
    7 mei 2022
    Ik dacht ook Jasmijn
  12. Marga Lassing:
    7 mei 2022
    Ik ga op zoek in Nederland! Vind het echt een schattige struik!