9 mei: het Hollandse meer!

10 mei 2022 - Clearwater, Canada

Vanmorgen na een lekker ontbijtje afscheid genomen van onze gastvrouw Dianne. Wat een aardige vrouw, ze ging voor ons nog even checken of de weg die wij gingen nemen wel vrij van sneeuw was...iedereen zegt dat de winter dit jaar erg lang duurt, van ons mag hij ook plaats maken voor de zomer, sla de lente maar over dan!

We hebben besloten om niet meer naar het weerbericht te kijken, we kunnen aan het weer niets veranderen en gaan elke dag op pad, soms in de zon, soms tussen de buien door! We gaan richting het noorden dus het wordt eerder kouder dan warmer. En eerlijk is eerlijk, de foto's zijn waarschijnlijk mooier door de wolkenpartijen!

Onze bestemming vandaag is Clearwater en de campsite heet Dutch Lake. Klinkt alsof we daar thuishoren ;-). Ondanks dat we twee fijne dagen hebben gehad in Clinton Pines gaat het ook weer kriebelen als we weer op pad gaan. De vrijheid die je ervaart is fijn en verslavend. Als ik van de bijrijderstoel achterom kijk in ons tiny huisje is dit wat ik zie.

20220509_103432

Ik kan er niks aan doen, maar ik word er heel blij van! Het is ook heel handig, ik hoef niet tien keer te plassen voor we weggaan, we zetten ons huis gewoon even aan de kant!

Happy me

Maar we zijn eerst even naar de locale liquorstore gereden voor wat flesjes voor in de middag/avond. De wijn was veel vriendelijker geprijsd dus benieuwd hoe die smaakt! Recensie volgt...

Lekker!!!!

Onderweg weer mooie plaatjes gezien en gemaakt:

20220509_110120The long and lonely road...

Landschap in zwart wit

Op een gegeven moment reden we langs een mooi meer, kabbelend water, vredig. Tien minuten later reden we langs een gigantisch bevroren meer, er kwam geen eind aan. Zelfde kant van de weg en toch kun je op de één schaatsen en in de ander met je boot varen of zwemmen. Gek toch?

Lake met stromend water...wat for it...10 minuten na het vorige Lake, deze is stijf bevrorenFrozen Lake (2)

Frozen Lake (3)

Bij dit bevroren meer zijn we gestopt om een broodje te eten en kopje thee te drinken. Bijzonder uitzicht heb je dan tijdens de lunch!

Vanaf de ijsbaan doorgereden, we waren niet meer heel ver van Clearwater. Sinds we hier zijn kijk ik al met bewondering naar de trucks die hier rijden. Echt die zijn zoveel stoerder dan in Nederland! Schitterend gewoon.

Stoere truck

En speciaal voor deze trucks zie je zogenaamde runaway lanes. Als de remmen het niet meer zo lekker doen, rijden ze omhoog en minderen dan vanzelf vaart. Ik vraag me dan af wat er gebeurt als de truck, eenmaal afgeremd, weer langzaam (maar steeds sneller) dezelfde weg teruggaat...want euh de remmen werkten toch niet...

Een runaway lane

Na ruim twee uur sturen zien we het bord...bijna op bestemming.

Clearwater, here we come!

Zomaar op een bruggetje

Dutch Lake is in het echt net zo leuk en gemoedelijk als op de foto's. We staan vlak bij een redelijk groot meer waar...Tadaaaa...wat schatjes liggen!

Dutch Lake, onze campsiteDutch Lake (2)

Voor als het ineens zomer wordt

Maar voor we op schatjacht gaan, eerst even een wasje draaien.

De wasserette

We waren net op tijd want er kwam een kudde campers aanrijden waarvan drie Nederlandse vrouwen met was voor minstens 6 machines aankwamen. Gelukkig zat onze was er al in, lekker puh! Er zijn minstens 5 campers met Nederlanders, die komen natuurlijk ook allemaal op de naam af (net als wij, au). Maar wij staan als enigen bij het water en dat vinden wij prima! Dus sorry Mo, weer geen foto's met mensen er op ;-).

Zo, de was weer schoon in de kast, nu tijd voor de schatjes. Het begon niet geweldig, het eerste schatje lag niet waar hij moest liggen. Maar we hadden er nog een paar. We dachten dat we om het meer zouden lopen maar we moesten een aardige omweg nemen door allerlei private weggetjes. Mars is gelukkig heel handig met de weg zoeken dus ik volg hem gewoon, komt vanzelf goed.

We kwamen door een villawijk, echt hele mooie huizen, groot, goed onderhouden in straten met (een soort van) Nederlandse namen als de Leyden drive en de Wyndhaven drive. We kunnen uren bedenken hoe de Nederlanders hier toen zijn neergestreken en hoe hun leven er in het begin uit heeft gezien.

Na zes kilometer lopen, nog steeds geen schatje gevonden maar wel een hele mooie herinneringsteen voor thuis meegenomen en een leuke wandeling gemaakt.

Mijn Dutch Lake steen

Rondje Dutch Lake

Onder de deskundige leiding van mijn Lassing ook nog de weg naar de campsite gevonden. Het is de hele tijd droog geweest maar nu regent het. Geen BBQ dus maar spiesjes uit de pan! Ook lekker met een wijntje lijkt mij.

20220505_172544

1. Carla Percin:
    10 mei 2022
    Wat is het toch mooi daar en zo leuk om doormidden van jou verhalen mee te rijden. Heerlijk weer die schone was
  2. Marga Lassing:
    10 mei 2022
    Het is hier nog mooier dan ik van tevoren dacht. ❤❤
  3. Ju:
    10 mei 2022
    Goedemorgen, heerlijk jullie avonturen.
    Is die groene tomatensaus een aanrader?
    Dag lieve schatties!
  4. Marga Lassing:
    10 mei 2022
    Ik heb hem nog niet echt geproefd. Het lijkt in elk geval niet op ketchup, ondanks de naam. Het is fris en wat zurig. Ik denk dat ik hem bij tapas gerechtjes ga gebruiken... Dikke kus 💋💋
  5. Mo:
    Die Jacobs Creek is toch 'gewoon' van de Appie? 🤣🍷
  6. Marga Lassing:
    10 mei 2022
    Ik heb toch ook een abonnement bij appie, komen ze gewoon brengen hoor haha
  7. Mo:
    10 mei 2022
    En nu een enorm compliment voor Mars, die al die kilometers rijdt. En dit compliment doet geen pijn😍🤩
  8. Marga Lassing:
    10 mei 2022
    Ik ben ook heel blij dat hij dat zo leuk vindt dus ik sluit me aan bij jouw compliment! ❤❤
  9. Trees:
    10 mei 2022
    Begin te wennen aan de app melding midden in de nacht! Ga je berichten missen als je weer terug bent❤️
  10. Marga Lassing:
    10 mei 2022
    Haha ben bang dat in mijn gewone leven de foto's een stuk minder mooi zijn...ben blij dat je zo enthousiast bent Trees! ❤❤
  11. Monique marta:
    10 mei 2022
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en een beetje mee te reizen! lijkt mij wel erg koud maar prachtige foto's, en schone lucht heerlijk.

enjoy en be save😘🍀
  12. Marga Lassing:
    10 mei 2022
    Liefffff! Ja, het is vooral in de nacht echt koud! Maar in de ochtend de kachel even aan en een warme douche en dan kunnen we er weer tegen! 💋💋
  13. Jos:
    10 mei 2022
    Jeetje Mar, je bent echt je roeping mis gelopen, wat schrijf je heerlijk! Het voelt echt of we er ook bij zijn☺️
    Ga vooral door want jullie maken een hele mooie tocht., we genieten allemaal mee! 🇳🇱🥳
    Lfs. Jos
  14. Marga Lassing:
    12 mei 2022
    Dank Josje! ❤
  15. Gerard:
    11 mei 2022
    Ziet er super mooi uit. Enne, wat een schrijftalent heb je. Zorgt iedere keer voor een grote glimlach🙂👍
  16. Marga Lassing:
    12 mei 2022
    Nu glimlach jij wel heel snel natuurlijk 😉. Maar leuk om te lezen, dank je wel!