6 mei: Klein maar fijn

7 mei 2022 - Kamloops, Canada

Vanmorgen bijtijds vertrokken naar Kamloops om de kraan te laten repareren. Eerst uiteraard de reis daar naartoe. Er was eindelijk een zonnetje te zien en echt, dan gaat alles stralen, inclusief wij! We moesten ruim twee uur rijden en eerlijk gezegd vloog de tijd voorbij. De wegen zijn heel rustig en de omgeving adembenemend, soms was ik er zelfs stil van en dat wil wat zeggen :-p. Komt Mars ook een beetje tot rust!

MooiMooierMooist?

Onderweg zijn we gaan tanken. De hoop vooraf dat de benzine in Canada lekker goedkoop zou zijn, hadden we al laten varen. Net als in Nederland zijn de prijzen hier flink gestegen, met 50 cent per liter zelfs. We hadden nog een kwart tank over maar hadden geen idee hoe groot de tankinhoud van de camper was. Nou, er ging 102 liter in voor een bedrag van 195 dollar. Voor de 'gein' uitgerekend hoeveel de camper drinkt, 1 op 4,5 liter. Ineens lijkt onze eigen auto heel zuinig haha.

Au!

Heel heel rustig (elke druppel telt nu...) naar het service punt gereden waar ze geen flauw idee hadden van onze komst. Dus die Peter is een heel aardige man maar zijn acties komen blijkbaar niet op de goede plek terecht! Gelukkig werd er meteen een technicus vrij gemaakt om de kraan te repareren.

Ik ben altijd optimistisch, dacht serieus dat we na een halfuurtje weer on the road zouden zijn. Dit bleek valse hoop want niet alleen de kraan was lek maar ook de warm water boiler, dus er was veel meer tijd voor nodig. We waren uiteindelijk 2,5 uur verder voor we de camper weer terug hadden.

Wat doe je in die tijd hoor ik een aantal van jullie denken. Nou, we hebben lekker in het zonnetje gezeten en af en toe een wandelingetje gemaakt naar alle campers die er stonden. Niet normaal de hoeveelheid en afmetingen van die dingen, noem het gerust tinyhouses! Ik voelde de bui al hangen en ja hoor, ons campertje heeft nu in plaats van lekkages, een minderwaardigheidcomplex. Lekker dan!

Kijk hoe groot!20220506_122320In het zonnetje

Na de nodige schouderklopjes konden we verder. We hadden een leuke campsite op het oog bij Logan Lake! Eerst nog wat boodschappen gedaan. Zoals gezegd scheen de zon dus kunnen we eindelijk de BBQ aansteken!

We hebben een hele leuke plek bij het meer. Het is een gemeentelijke campsite dus dat kost bijna niets, 15 dollar per dag! Hebben we meteen weer wat reserve voor de volgende tankbeurt! Mars heeft lekker de houtjes opgestookt en onze maaltijd bereid. Morgen gaan we een trail lopen rond het meer en kijken we wat hier nog meer te doen is!

20220506_165920

Ons uitzicht bij Logan Lake

Op schatjes jacht op de campsite20220506_170956

Echte vent die van mij!Jammieeeee

1. Sophia:
    Mooi land mooie verhalen. Lekker om te lezen. Have fun ! Op naar de trail. 🤗
  2. Marga Lassing:
    7 mei 2022
    Dank! Ik vind het ook leuk om te schrijven! Net wakker dus na het ontbijt gaan we op pad! Lfs
  3. Ju:
    Haha, Minderwaardigheidscomplex. Die Tiny houses rijden vast 1 op 2,5 !!! 😜
    Wandel ze! 😘
  4. Marga Lassing:
    7 mei 2022
    Ik hoopte al dat je die zou oppikken, vond hem zelf briljant uiteraard haha X
  5. Trees:
    7 mei 2022
    Heb je je blarenpleisters bij voor na de trail?
  6. Marga Lassing:
    7 mei 2022
    Uiteraard! Met een camper heb je gewoon alles bij je! X
  7. Hicham:
    7 mei 2022
    Geweldig mooi daar, geniet er samen van en heel veel plezier!!
  8. Marga Lassing:
    8 mei 2022
    Dank je wel Hicham! Je moet Mars nog even missen maar zoals je ziet is dat voor het goede doel ;-)!
    Groet, Marga en Mars