7 mei: van alles wat

8 mei 2022 - Clinton, Canada

Ik zeg het eigenlijk nooit, kan het me niet herinneren, wist ook niet wat ik er mee aan moest, heel vreemd en ook eigenlijk niet zo fijn...Ik had hele koude voeten vannacht! Ik, de vrouw die altijd en eeuwig met haar voeten buitenboord ligt, die altijd een ventilator stand by heeft, ik werd wakker van ijskoude voeten! Nu was het ook best heel koud vannacht, twee graden, en de camper is niet enorm geïsoleerd maar dan nog! Mars, die het meestal koud heeft, sliep als een roosje met zijn warme voeten, ergerlijk ;-). Ik heb mijn voeten onder zijn dekbed gelegd tot er weer leven in zat. En toen kon ik niet slapen omdat ik plassen moest...de grond was nog een graadje kouder, net als jij slippers dus toen ik er naar bed ging waren mijn voeten weer net zo koud!  Om halfacht er uit gegaan, dikke sokken en mijn laarzen aangetrokken omdat ik de kachel niet wilde aanzetten, die klinkt in eerste instantie of er een DC10 opstijgt en dan zou Mars wakker schrikken. Ik opende het kastje om de ketel te pakken (hmm, best veel geluid). Ik vulde de ketel met water (ik denk al wat beweging te zien), en pakte twee kopjes (weer meer geluid dan gedacht) en ja hoor, manlief is wakker! Toch knap hoe ik telkens voorzie wanneer hij wakker wordt, het is een gave!

Na het ontbijt zijn we de trail gaan lopen, deze ging vooral door het bos.

Trail Logan Lake

We hebben drie schatjes gevonden, altijd leuk!

Schatjeeeeee!

Schatjeeeeee

In het bos zijn veel omgevallen bomen. Indrukwekkend om te zien hoe de boom uiteindelijk weer wordt opgenomen in de aarde. We geven de natuur veel te weinig credit lijkt me!

Omgevallen boom keert terug naar moeder aarde

Aan het eind van de trail zag ik een stuk hout dat van afstand op een zwijntje leek, ik had meteen Hakuna Matata in mijn hoofd (en nu weer). Nu ik de foto terugzie, zie ik van dat zwijntje niet veel terug...maar misschien is het alleen als je het voor het eerst ziet...iemand? En egeltje zou ook nog kunnen trouwens.

Ik zag hier een wild zwijn in...iemand ook?

Op de terugweg naar de camper begon het heel erg te betrekken, we waren net op tijd terug om de eerste sneeuwvlokken (serieus!) te zien vallen. Bij het menu staat een filmpje als bewijs!

We hebben helaas afscheid moeten nemen van Logan Lake, niet omdat het geen supergave plek was maar omdat ze geen wateraansluiting hadden en ons water bijna op was en aangezien de douches en toiletten daar nog niet open zijn, hadden we weinig keus. Na gedegen onderzoek besloten we dat Clinton Pines onze volgende stop wordt, heel goede recensies dus we zijn benieuwd op pad gegaan.

Onderweg weer veel indrukwekkends gezien. Veel stukken waar de branden van vorig jaar goed te zien zijn (zie het filmpje bij menu). Maar ook de Highland Valley Coppermine, de grootste open pit kopermijn van Canada. Imposant en mooi en enorm groot!

Kopermijn

Kopermijn dichterbij

Ook weer langs een bevroren meer gereden, in de verte zie je de blauwe kleur, de overgang van ijs naar water. Hele mooie kleurencombinatie. Let ook op de spiegel bij de foto van Mars! Let op verzoek van Mars niet op hem want  zijn geconcentreerde blik kan overkomen als chagrijnig haha.

Bevroren meerBevroren meer 2

Overgang ijs en ontdooid water

Rond 16 uur aangekomen op onze campsite. Heel hartelijk ontvangen door de eigenaresse, Dianne. Je voelt je heel welkom als iemand meteen naar buiten komt om je te begroeten. Weer een mooie plek op een privé stukje van de campsite.

Ons plekje bij Clinton PinesOns plekje bij Clinton Pines

Als eerste lekker gedoucht en nu in de relax stand. Goede Wi-Fi hier, ook fijn en morgen een heuse sunday market. Ik denk een rommelmarkt want Dianne had het over veel antiek... We lopen daar morgen heen en als het heel hard gaat regenen mogen we Dianne bellen, dan haalt ze ons met de auto op. Schattig maar niet nodig, wij Amsterdammers smelten niet van een beetje water, wind en sneeuw!

Plattegrond Clinton

1. Agnes:
    8 mei 2022
    Krijg meteen een glimlach zodra ik ga lezen. Heel leuk Marga ! En zo fijn dat jij met zo weinig geluid zo fijn door die camper beweegt 😂😂

Even serieus nu (ze kan het) wat een fantastisch mooi land!! Niet voor te stellen vanaf mijn bovenwoning in Adam. Onwijs mooi. Ik zeg: vooral zo doorgaan 🥰👍🤝
  2. Marga Lassing:
    8 mei 2022
    Ik loop op wolkjes Ag, daar komt het door hihi.
    Het land is zo mooi dat ik er altijd een beetje naar zal blijven verlangen. Gelukkig hebben we de foto's straks nog! XXX
  3. Peggy-Ann:
    Marga, erg indrukwekkend ❤️Wil je Mars smorgens vroeg niet storen😊
  4. Marga Lassing:
    Dat vraagt Mars ook wel eens haha. Ik doe mijn best, echt waar! X
  5. Trees:
    8 mei 2022
    Wat hebben jullie nou gevonden ? Ik kom er niet uit op de foto
  6. Marga Lassing:
    8 mei 2022
    Het is een stuk hout waar ik een zwijnen kop in zag op afstand maar da's op de foto niet meer te zien...blijkbaar haha x
  7. Edith:
    8 mei 2022
    Ik geniet net zo van je verhalen als jij van je vakantie! 😊🙏
  8. Marga Lassing:
    8 mei 2022
    Aaah lief! Het schrijft ook echt leuker als ik weet dat je meeleest dus het mes snijdt aan twee kanten! X