15 mei: in hogere sferen

16 mei 2022 - Golden, Canada

Zoals gezegd houden we vandaag een rustige dag dus uitslapen, kopje thee, ontbijtje, douchje, eigenlijk zoals bijna elke dag dus, alleen zonder de 'druk' van het om 11.00 uur van de camper moeten vertrekken. De zogenaamde vakantiestress laten we achterwege vandaag 😝.

Om 11.30 uur zijn we klaar voor vertrek en gaan we op weg naar de skybrug. Helaas zonder zonnetje maar wel droog, ons hoor je niet klagen! Na een kwartiertje rijden zijn we er al. Lekker grote parkeerplekken voor campers en klaar voor het avontuur. We hebben geen flauw idee wat we kunnen verwachten en laten ons graag verrassen.

En verrast zijn we zeker! Dit complex  ziet er heel uitnodigend uit! Alles is goed onderhouden en ziet er supernetjes uit! Weer hele vriendelijke en enthousiaste medewerkers waar we een gezellig praatje mee houden, we vertegenwoordigen ons land op een goede een positieve manier 😃. We kopen een kaartje en gaan eerst een bakkie doen met een verse muffin! Cappuccino hebben we hier nog niet gezien, gewone koffie uit een pot, in een beker tot aan de rand gevuld, zie daar maar eens je scheut melk nog bij te gooien. Klusje dat fijne motoriek vereist dus klusje voor Mars zelf 😉.

Als ik de reuzenstoel zie staan wil ik daar per se in zitten. Kan me niks schelen wat anderen daarvan vinden, waarschijnlijk helemaal niks en anders hebben ze pech. Mars maakt een paar hilarische foto's van klein vrouwtje op grote stoel en poseert even later zelf ook op zo'n stoel. Ik vind de dag nu al geslaagd. De foto's laten zien hoe ik me voel in dit immense land waar alles groot, groter, grootst is maar dat toch past als een oude comfortabele jas!

Mars in relaxhoudingIkke op grote stoel

Samen op de grote stoel!

Nu zijn we klaar voor de hangbrug. Alles ziet er nieuw en vooral veilig uit. Als ik van het platform wegloop mis ik het afstapje (😱) maar kom gelukkig veilig op mijn pootjes terecht. Jammer dat ik het verschrikte gezicht van Mars niet heb vastgelegd 😃.

Best lang

Zo ziet het begin van de brug eruit, pretty gaaf toch! ❤ Mooi houten vloertje en de zijkanten goed afgeschermd, kan niks mis gaan. Niet dat ik daar bang voor was, ik heb weinig last van hoogtevrees. Toch stelt de solide aanblik gerust!

Aan het begin van de skybridge

Off we go! Wel een beetje jammer dat er geen blauwe lucht is maar eerlijk is eerlijk, het uitzicht is mooi en op de brug heb je werkelijk het gevoel dat je boven de aarde zweeft.

Uitzicht vanaf de hangbrug

Zo hoog hangt de brug...je moet heb hoogtevrees hebben!

Ik heb geprobeerd om de diepte weer te geven door mijn voeten ook op de foto te zetten. Helpt denk ik meer door te zeggen dat de boompjes beneden flinke jongens zijn! We zien aan de andere kant nog een hangbrug, kadootje! Die hadden we niet verwacht, jippie!

MooiAlweer een hangbrug? Nee, dezelfde

Hangbrug nummer 2

Op weg daarheen komen we een aardige meneer tegen. Hij vertelt ons dat deze attractie sinds vorig jaar geopend is en dat ze nog veel meer belevenissen gaan bij bouwen zoals een skyswing, lekker schommelen boven de vallei, nee dank u! We hebben een alleraardigst gesprek waarin ik meteen kon vragen wat een spruce is. Onze camper staat in Whispering Spruce Campground en we konden dat woord niet echt achterhalen. Onze nieuwe vriend wist ons een spruce aan te wijzen, weten we ook meteen wat dat is! Ik heb er een foto van bijgevoegd!

Aardige meneerSpruce

Ze hebben ook een touwbaan, lekker klauteren en klimmen voor jong en (iets) ouder. Verderop was een vrouw die van de één naar de andere boom roetsjte (een korte zippline), tenminste, dat was de bedoeling. Ze bleef echter op de helft hangen en ging geen kant meer op. Ik was héél geïnteresseerd omdat dit mij ook zou kunt gebeuren. Ik wilde het als les voor jullie vastleggen maar dat vond Mars iets té. Hij heeft haar wel gefilmd, hangend in haar tuigje, wachtend op hulp van één van de medewerkers, maar dat was als onderdeel van de film dit hij met de go pro maakte. Trots momentje voor mij ❤!

Geen idee of ze er nog hangt trouwens, we zijn na wat aanmoedigende woorden als' hang in there' en 'you blend perfectly in with the trees' en 'help is on the way' weer verder gegaan. Hulp was uiteraard ook on the way, we zijn geen barbaren! Voor het geval dat, houden we de headlines in de gaten haha.

Na de tweede, net zo gave, hangbrug (foto gemaakt van de eerste hangbrug aan de overkant) zijn we naar de camper gegaan.

Skybridge Golden

Broodje gegeten, want zondag dus alles is dicht. Ik vind het niet erg want ik heb kinderlijk plezier in het maken en eten van een lunch op een parkeerplaats 😝. Terug bij Whispering Spruce heeft mars gevraagd of hij mag dronen. De eigenaar heeft zelf ook een drone dus die vond het alleen maar leuk. Veel wind en een kleine drone gaan niet al te lang samen maar ons eerste drone filmpje is een feit!

Met de drone vliegen

Dat zwarte stipje op de foto is trouwens ons dronevriendje.

Dat zwarte stipje is onze drone

Nu is Mars bezig met zijn zendamateur hobby en ga ik na het schrijven van die verhaal lekker mijn boek erbij pakken!

Mars aan z'n hobby20220515_165744

1. Yvonne Schurink:
    16 mei 2022
    Wat een leuke vakantie hebben jullie, lekker genieten
  2. Marga Lassing:
    16 mei 2022
    Heerlijke vakantie! En wat een schatten in jouw tweede vaderland! ❤
  3. Eric:
    16 mei 2022
    Mooi verhaal en mooie foto’s weer, maar wat is een spruce nu precies? Een boom? Een struik? Of toch iets geheel anders?
  4. Marga Lassing:
    16 mei 2022
    Een spruce is dus een soort dennenboom...had ik een foto van bij gedaan toch? Xxx
  5. Marga Lassing:
    16 mei 2022
    Was niet zo duidelijk idd dus alsnog even in de tekst erbij gezet. Thanxxx lieffie