14 mei: even wat gas terug

15 mei 2022 - Golden, Canada

Vanmorgen werden we wakker met het zonnetje. Dit zag ik vanuit ons dakraam!

Uitzicht vanuit dakraam

Door het geluid van ons beekje was blijven liggen geen optie. Snel naar het toilet en daarna weer snel onder de warme dekens tot de kachel ons 'enorme' huis heeft voorverwarmd en we, zonder aan de vloer vast te vriezen, kunnen rondlopen. Na een lekker ontbijt en warme douche zijn we op pad gegaan naar Golden. Daar is een skybrug waar we graag overheen willen lopen, het liefst ook met de zon uit onderstaande foto van internet.

Skybrug Golden

We hoefden niet zover te rijden vandaag, zo'n 100 kilometer. Ongemerkt zijn we toch elke dag aan het toeren en alhoewel het niet heel vermoeiend is, besluiten we toch om twee nachten in Golden te blijven. Gewoon even relaxen, 'bij' komen met mijn verhalen waardoor ik over vandaag kan vertellen i.p.v. gisteren, ontspannen lezen en lekker buiten zitten want er is niet alleen vandaag zon maar morgen ook, 17 graden 👌.

Rond halfelf zijn we vertrokken. Door een omleiding vanaf highway 1 is deze weg flink drukker dan normaal, zeggen de Canadezen, wij noemen het een vrijdagochtend spits, op z'n best! Muziekje aan, beetje kletsen en altijd oren en ogen open voor wildlife. En verrek, we kwamen een kudde hertjes tegen, superschattig en aan mijn kant van de weg.

Hertjes, lief!

Is het aan de kant van mars dan kan ik wel een foto nemen maar dan moet ik om het gezicht van mars en het interieur van de auto heen werken. Nu zou dat nog gaan, ware het niet dat mijn camerastand zo staat dat de voorgrond scherp is en de achtergrond blurt...dan krijg je een superleuke vent scherp in beeld en al het andere is wazig.

Mars achter het stuur

Ik vind deze foto sowieso goed gelukt! Maar ook aan mijn kant en de voorkant is heel veel moois te zien. De zon maakt elke foto nog intenser en mooier!

PanoramafotoPanoramafoto

Nog een mooi plaatje op weg naar Golden

We zien heel vaak bij boerderijen/huizen hier een soort privé auto kerkhof, net of de mensen geen afscheid kunnen nemen van hun auto's. Op deze foto valt het nog mee maar we hebben auto's totaal gedemonteerd en verroest op erven zien staan, soms wel tien of twintig! Misschien is er een bedoeling die wij niet snappen maar ik geloof niet dat ik het mooi vind...behalve voor dit verhaal dan...

Auto kerkhof 3000

Je ziet ook goed langs de weg wat het nationale product is, hout! Enorme boomstammen op enorme vrachtwagens rijden af en aan. Of er ligt ineens een stapel boomstammen langs de weg.

Lucifers, iemand?

Heel veel houten huizen zijn een logische gevolg dus als schilder zit je hier goed. Ik hoop dat iemand contacten heeft met Volendam?  zou voor Annie en haar familie best interessant kunnen zijn!

Annie Schilder

We waren rond twaalf uur bij de Whispering Spruce Campground, weer zo'n geweldige naam! Het kantoor was gesloten dus we stonden een beetje om ons heen te kijken. Weekenden kunnen hier best al heel druk zijn dus als alles al vol lijkt kunnen we ons vast op een 'nee' voorbereiden. Hier leek nog plek genoeg. De eigenaar kwam aanrijden op z'n trekker en vroeg ons om 13 uur terug te komen, dan was zijn vrouw er om ons te helpen. Prima, konden wij even naar de supermarkt en slijter.

Nieuwe drankjes

Ze hebben echt lekkere wijntjes hier, vooral de rosé vind ik erg jammie. De prijzen liggen wel hoog...laat ik het anders zeggen, omdat je alleen wijn kunt kopen bij de slijter en niet bij de supermarkt, betaal je slijter prijzen. Maakt ons niet uit, meer dan twee flessen per dag drinken we toch niet 😝.

Maar goed, toen we terugkwamen op de campsite was de lunchpauze voorbij en mochten we voor twee nachten een mooi plekje bezetten.

Uitzicht op Whispering Spruce CampgroundWhispering Spruce Campground

De mevrouw vertelde al dat er bighorns op de campground waren. Het zal toch niet...En ja hoor, ik helemaal blij, blijer dan ooit om berggeiten te zien 😲. Snel foto's genomen voor er weer een stom

Stom busje

busje voor gaat staan! Gelukt!

​​​​​​Nog meer (dezelfde) bighorns

Bighorns

Bighorns op onze campsite

De geitjes hebben een paar uur vlak bij de camper gelegen, staan soms even op om wat grassprietjes te snacken en ik bedenk dat het heel jammer is dat ik niet iets meer op bighorns lijk als het gaat om snacken. Gelukkig hebben we lekkere wijn om het verdriet daarom weg te drinken. Proost!

1. Rob olieberg:
    15 mei 2022
    Wat een mooie trip en zo leuk voor ons om dit ook te mogen zien . Jullie doen het top geniet van elk moment . X
  2. Marga Lassing:
    15 mei 2022
    We genieten ons gek en pakken elk moment mee! X
  3. Greet:
    15 mei 2022
    Wat een prachtige foto’s weer. Jullie camper drinkt veel en graag. Ik vind dat jullie je goed aanpassen qua drank 😉. 😘😘
  4. Marga Lassing:
    15 mei 2022
    We gaan er vanuit dat gaat blijkbaar de standaard is hier...en passen ons graag aan 😃😃
  5. Carla Percin:
    15 mei 2022
    Hihi geweldig weer. Alleen denk ik een klein foutje ingeslopen( kan gebeuren hé) volgens mij zijn dit namelijk schapen en geen geiten!!!
  6. Marga Lassing:
    15 mei 2022
    De mevrouw hier noemt ze bighorns, ik maak er zelf berggeiten van omdat we tussen de bergen zitten 😉
  7. Carla Percin:
    15 mei 2022
    Hihi logisch maar ze lijken ook op geiten maar ze zijn echt bergschapen
  8. Marga Lassing:
    Goed om te weten zus! X