18 mei: back to the past

19 mei 2022 - Vernon, Canada

Toch nog even een kort stukje over gisterenavond. Die hebben we namelijk doorgebracht met Rob (een collega van Mars) en zijn vrouw Ria. Leuke avond, veel gekletst en gelachen, wat wijntjes hier en daar, ervaringen uitgewisseld. Heel ontspannen en voor herhaling vatbaar als we allevier weer in Nederland zijn!

Met Rob en RiaMars en Rob

Dan over naar vandaag! Vanmorgen veel regen in Revelstoke dus maar goed dat we weer verder gingen.

Regen, regen en nog eens regen

Weg met regen...

We wilden naar een grote dam bij Revelstoke maar die gaat pas eind van de maand open. Dan maar doorrijden! Onderweg zagen we een bord 3 Valley Gap museum, dat is een spookstadje. Meester Mars weet er het volgende over te vertellen: de gebouwtjes die er staan heeft meneer Bell in de jaren 60 opgekocht uit de regio en verplaatst naar zijn terrein om het te bewaren voor de toekomst. Het resultaat is een zogenaamd spookdorp (ghost town) met een keur aan gebouwtjes, ingericht zoals ze ooit waren, met diverse beroepen, maar ook met oude auto's en treinen een soort openlucht museum en Autotron tegelijk, maar dan anders. Ze hebben zoveel mogelijk geprobeerd om de tijd van toen neer te zetten en dat is heel goed gelukt. Je ziet dat er met liefde wordt gewerkt maar we zien ook diverse etalagepoppen die volkomen misplaatst lijken, zoals hieronder in de tandarts stoel. Voor ons maakt dit het museum naast interessant, ook grappig!

Plattegrond 3 Valley GapDe tandartsOok hier weer hele aardige mensen. We kregen bij binnenkomst een koffie en thee om mee te nemen over het terrein. Mijn thee smaakte naar hele slappe koffie, niet te hachelen. Ik zocht een plek om het stiekem te lozen maar ging eerst bij de 'apotheek' naar binnen. Apotheker in 3 Valley Gap museum

Netjes als ik ben zette ik mijn vieze thee voor de deur op de grond, ik wilde die bocht met liefde ergens morsen maar dan niet op historisch erfgoed! Toen we weer naar buiten gingen was mijn beker verdwenen...zet je toch aan het denken...zeker een ghost, die zijn dan ook aardig hier, net als de mensen 😉.

goed, tijd voor een kleine compilatie aan foto's, er staan er nog meer onder 'menu' dus leef je uit!

Banketbakkerij in 3 Valley Gap museumWerkruimte 3 Valley Gap museumGrafsteen in 3 Valley Gap museumOok even de saloon in...De saloon deurenDe saloon van binnen

Mars komt uit de saloon...

Ik vroeg Mars om schietend naar buiten te komen maar ik denk dat hij dat niet hoorde... 😝

De volgende foto's zijn van de presidentiële wagon. Ziedaar, er is zowaar een kamer voor de secretaresse...

Presidentiële wagon

Dinette trein 3 Valley Gap museum

The secretary's room

Dan nog een paar foto's die mij heel erg doen denken aan mijn ouderlijk huis. Ook daar zag je elke keer weer wat anders omdat er zoveel stond! Leuk is dat! Car, Syl, herkennen jullie iets? 😃

Olielampen

Zoals het klokje thuis tikte...

Ik heb ook nog een filmpje gemaakt van een brothel, een hoerenkast dus. Echt heel leuk, ik hoop het snel te kunnen plaatsen!

Vrouw van lichte zeden

De belangrijkste les die in het museum te vinden is, is ook vandaag de dag nog heel erg waar! Tijdloos advies, doe er je voordeel mee!

Waarheid als een koe!

We hebben er best een tijd rondgelopen, regen of geen regen! Nog gezellig gepraat met een aantal medewerkers en toen terug naar ons campertje!

Het weer leek af en toe wat op te knappen en dat levert dan weer mooie foto's op.

Ze gebruiken de rivier soms als transportmiddel. Op punt A worden de boomstammen in het water gelegd en die worden dan op punt B weer uit het water gevist. Ingenieus vind ik! ​

Boomstammen in rivier (2)

Boomstammen in rivier

Misschien belandt dat hout dan uiteindelijk op één van deze stapels

Lumber yard

Lumber yard onderweg naar Vernon

Het is niet heel ver rijden naar Vernon, onze volgende bestemming dus we doen rustig aan en genieten van mooie vergezichten en indrukwekkende luchten.

Onderweg naar VernonMara LakeMara Lake

Panorama Vernon

En aan het einde van al dit moois is onze campsite Ceder Falls. We hebben een leuk plekje en genieten even van de rust want vanaf morgen zijn alle campsite in de wijde omgeving volgeboekt. Het is dan het 'beginning of the season' weekend en alle Canadezen trekken er dan op uit. Als we naar de nu nog lege plekken om ons heen kijken en bedenken dat die vanaf morgen gevuld zijn, belooft het een gezellige boel te worden. Ik zeg, kom maar op!

Onze plek op Ceder Falls in VernonOnze plek op Ceder Falls in Vernon
Het is inmiddels flink gaan waaien en dat is best gezellig als je binnen zit en die bomen heen en weer ziet zwaaien...het elke keer schrikken van vallende dennenappels op het dak nemen we op de koop toe haha.

1. Edith:
    19 mei 2022
    Wat een prachtige reis maak je Marga. Geen wonder dat je stond te trappelen om te gaan.
    Wat zijn die schatjes waar je steeds naar zoekt?
  2. Marga Lassing:
    19 mei 2022
    Je weet hoe mooi het hier is dus je kunt je goed voorstellen hoe erg we genieten 😉. We doen zo af en toe aan geocachen, dat is zoeken op basis van coördinaten. Zoek maar eens op, is heel leuk! X
  3. Carla Percin:
    Hihi lekker veel (olie) lampen
  4. Marga Lassing:
    Precies en klokken! Haha
  5. Carla Percin:
    Precies
  6. Syl:
    20 mei 2022
    Nou zoveel klokken en lampen hadden ze niet 🤣🤣🤣
  7. Marga Lassing:
    21 mei 2022
    Je bedoelt in het museum hadden ze die niet? Klopt! Maar pa had er dan ook meer dan het klokken museum 😝😝