O jee, wat moet er allemaal mee?

22 april 2022 - Almere, Nederland

Sinds een paar weken is het logeerbed veranderd in een verzamelplaats voor kledingstukken die mogelijk mee mogen naar Canada. Tenminste, aan mijn kant van het bed. De kant van Mars is een stuk overzichtelijker, die heeft de pak-stress nog niet te pakken blijkbaar :-). Het zit zo, in de periode dat wij in British Columbia zijn kunnen we alles verwachten. Het is er tussen de 9 en 15 graden overdag er zal zo nu en dan regen zijn maar het kan ook, uit de wind voor de camper, ineens best warm zijn. Dus mijn stapels gaan van 'ik zou wel eens een warm vest nodig kunnen hebben' tot 'joehoeee, de korte broek kan aan' en alles wat daar tussenin zit.

Dan hebben we nog de schoenen...hoge wandelschoenen, lage wandelschoenen, sneakers, slippers maar ik wil toch ook wel een paar stoere bootsen mee...Kortom, het bed ligt vol en volgende week de schone taak om uit te zoeken wat er in de koffer gaat. Voorlopig worden mijn stapels alleen nog maar hoger en de keuzes dus lastiger.

Sinds 1 april jl. is er geen PCR test meer nodig om Canada in te komen maar bij de grenscontrole worden, volgens Doets, regelmatig Nederlanders uit de rij gehaald voor een test. Ben je positief dan moet je 5 dagen in een bewaakt coronahotel. Dat willen we zoveel als mogelijk voorkomen en dus hebben we een paar minder leuke beslissingen moeten nemen. Zo gaan we niet meedansen op het trouwfeest van Joyce en Taco, gaan we niet naar mijn zus als zij jarig is, laten we Koningsdag aan ons voorbij gaan en hebben we de minibeurs geskipt. We gaan vanaf dit weekend zoveel als mogelijk in zelfisolatie. Dat wil niet zeggen dat we geen Koningsdag vieren, we hullen ons in oranje om de koffers in te pakken en als dat klaar is gaan we aan de oranjebitter.

De andere praktische zaken zijn zo goed als geregeld. We hebben een visum, de tickets en vouchers, we hebben dollars gehaald, de to-do lijst is bijna volledig afgestreept en het programma staat in grote (potlood)lijnen op papier. We hebben het schema iets aangepast omdat we een dag gaan doorbrengen met een collega van Mars. Hij is daar ook op een camperreis met zijn vrouw, kunnen we elkaar goede tips geven!  Het programma ziet er als volgt uit:

2 mei    Amsterdam    Vancouver
18 mei     Revelstoke    Kelowna
20 mei    Kelowna    Hope
23 mei     Hope     Vancouver
25 mei    Vancouver    Amsterdam

Nog een paar dagen werken en dan gaat eindelijk onze uitgestelde (huwelijks)reis van start!

1. Trees:
    22 april 2022
    Da's voorpret op een heel bijzondere manier! Ik zal jullie wel missen op het feest, we zullen er 1 drinken op een voorspoedige reis en heel veel plezier!
  2. Marga Lassing:
    22 april 2022
    In gedachten swingen we gewoon mee Trees! Beloofd!
  3. Tilly Spaak:
    22 april 2022
    Je bent je roeping als schrijfster misgelopen. Wat een verhaal!
    Herkenbaar. Wij vrouwen zijn van het twijfelaarsgeslacht. Doen we dit of toch maar dat?

Maargoed je hebt nog even om te twijfelen en dan gehts loss.
  4. Marga Lassing:
    22 april 2022
    Precies! Komt goed, heb een heeeeeele grote koffer haha
  5. Agnes:
    Leuk eerste verslag !
    Even door de zure appels wat feestjes hier betreft maar dan gaan jullie lossss 🥳
  6. Marga Lassing:
    22 april 2022
    Zo is het ook Aggie, maar was toch moeilijk om het trouwfeest los te laten...
  7. Michele:
    22 april 2022
    Zoooo leuk!!! Alleen errug jammer dat jullie het feestje missen. Gelukkig maken we vast wel foto's🥰
  8. Marga Lassing:
    En filmpjes zus! Xxx
  9. Agnes:
    Ja begrijp ik hoor...
  10. Carla Percin:
    22 april 2022
    Heel jammer dit weer, ik wordt tenslotte maar 1x 60. Gelukkig wordt ik volgend jaar maar 1x 61😂😂😂
  11. Marga Lassing:
    Haha en 62, 63, 75 etc. X
  12. Mo:
    22 april 2022
    Maak je toch niet druk over de inhoud van je koffer joh. Twee onderbroeken van jou en de koffer is vol😂
  13. Marga Lassing:
    Hahaha
  14. Joop en Wil:
    22 april 2022
    Lieverds heeeeel veeeeel plezier , geniet volop en veel plezier met elkaar goede reis voorzichtig met de beren , we gaan van jullie verhalen genieten dikke kus van ons 💋💋
  15. Marga Lassing:
    23 april 2022
    Gaat helemaal goed komen, we tellen af, eindelijk! Dikke kussen terug XXX
  16. Mo:
    23 april 2022
    Heerlijk om zo met de voorbereidingen bezig te zijn en - hoe moeilijk ook - heel verstandig om iig de week voor vertrek op 'zeker' te spelen. De reis is nu al begonnen... Geniet lekker, genieten wij mee😊
  17. Marga Lassing:
    23 april 2022
    Dat komt helemaal goed, ben van plan om veel foto's en filmpjes te delen dus dan kunnen jullie zéker meegenieten!
  18. Lies:
    23 april 2022
    Heel leuk Marg! Ik hoor het je vertellen. Gewoon volproppen die koffer ;-)
  19. Marga Lassing:
    24 april 2022
    Haha er moet wel wat ruimte overblijven voor als ik daar...laten we zeggen...een paar leuke schoenen tegenkom ;-)
  20. Lies:
    24 april 2022
    Of n leuk tassie... ik snap het! Succes schat
  21. Rob olieberg:
    25 april 2022
    Stringetje neemt niet veel ruimte in.
  22. Marga Lassing:
    25 april 2022
    Daar is mars ook heel blij mee, dat zijn strings allemaal mee kunnen haha
  23. Jan Botter:
    1 mei 2022
    Nog 1 nachtje slapen en de motoren worden brullend gestart, en dan vliegen jullie, M en M, het luchtruim in, vol adrenaline naar een geweldig avontuur, om een maand lang te genieten van een onvergetelijke reis , die je je leven lang zal bijblijven. Vanuit Schagen wens ik jullie deze start met een snelheid die dik boven de maximum snelheid van 100km op aarde ligt, na een perfecte vlucht, en met geswinde spoed, weer op aarde terug, maar dan in "Canada" .
  24. Marga Lassing:
    Wat ben je toch een woordkunstenaar Janneman! We houden je op de hoogte! X
  25. Rob olieberg:
    1 mei 2022
    De meeste stress weg , de koffers zijn gepakt
  26. Marga Lassing:
    1 mei 2022
    Haha precies! Nu alleen nog maar wat geduld hebben tot morgen :-) x
  27. Joep:
    1 mei 2022
    Valt best mee de bagage in relatie tot de beschrijving van wat er mee moest. Schoenen geskipt ?
  28. Marga Lassing:
    1 mei 2022
    Schoenen geskipt? Tss Joep, van welke planeet kom jij? Drie paar schoenen en een paar slippers, past makkelijk! Haha